دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
۰ نفر

استقلال با رویای کسب ستاره سوم، امشب مقابل الهلال قرار می‌گیرد که ۷ ستاره کوچک و بزرگ به نشانه ۷ قهرمانی در جام‌های مختلفِ آسیایی روی پیراهن دارد.

استقلال

به گزارش همشهری‌آنلاین، در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا و از مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها از ساعت ۲۱:۳۰ امشب در ورزشگاه زعبیل شهر دوبی، ۲ تیمی به مصاف هم می‌روند که تاریخچه زنده این رقابت‌ها از آغاز تاکنون هستند. استقلال و الهلال از رکوردداران حضور در فینال آسیا محسوب می‌شوند و مجموعا ۱۱ بار در فینال این مسابقات حاضر بوده‌اند. تعداد تقابل‌های این دو تیم در مسابقات باشگاه‌های آسیا و لیگ قهرمانان نیز دقیقا همین عدد ۱۱ را نشان می‌دهد. امشب در دوازدهمین تقابل آبی‌های ایران و آبی‌های عربستان یک تیم صعود می‌کند تا شاید تعداد فینال‌ها را هم به ۱۲ برساند.

الهلال قدیم - استقلال جدید

استقلال و الهلال در شرایط متفاوتی به مصاف هم می‌روند. الهلال در مرحله گروهی تیم متزلزلی بود که به سختی به مرحله حذفی رسید اما به‌نظر می‌رسد حالا با تحولات مثبت و با قدرتی فراتر از مرحله قبلی در میدان حاضر خواهد شد. برخلاف سعودی‌ها، استقلال در مرحله گروهی با قدرت عمل کرد و با حضور قائدی و دیاباته در خط حمله آتشین خودش بازی‌های پرگل و دراماتیکی به نمایش گذاشت. اما حالا با تغییرات فراوان و بدون ستاره‌های گلزن آن مرحله، در نخستین بازی حذفی حاضر می‌شود.

استقلال نسبت به مرحله قبلی مهدی قائدی، دیاباته، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، رشید مظاهری، محمد نادری و هروویه میلیچ را از دست داده که تقریبا همگی در ترکیب اصلی آبی‌ها حضور داشتند. عارف غلامی هم مصدوم شده و از لیست آبی‌ها بیرون رفته است. فرهاد مجیدی جای خالی این بازیکنان را با امیرحسین حسین‌زاده، امین قاسمی‌نژاد، جعفر سلمانی، زبیر نیک‌نفس، عارف آقاسی، ابوالفضل جلالی، علیرضا رضایی و محمدرضا آزادی پر کرده که ۳ نفر آخر یا مصدوم‌اند، یا کرونا گرفته‌اند و یا شرایط بازی ندارند. به این ترتیب آبی‌ها در مصاف با الهلال ترکیب متحول‌شده و تازه‌ای را به میدان می‌فرستند و مصاف با فینالیست ۷ باره آسیا، آزمون بسیار سختی برای این ترکیب تازه خواهد بود.

طلسم پنالتی‌ها

استقلال و الهلال تاکنون ۱۱ بار در آسیا به مصاف هم رفته‌اند که استقلال یک‌بار بیشتر از حریف پیروز شده است. از این ۱۱ مصاف، ۲ بازی در مراحل حذفی بوده که هر دو به ضربات پنالتی کشیده و هر دو بار الهلال پیروز شده است. این دو بازی البته مربوط به دهه ۹۰ میلادی و فرمت قبلی رقابت‌های آسیایی است. در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا ۲ تیم ۹ بار به مصاف هم رفته‌اند که استقلال ۵ بار و الهلال ۴ بار پیروز شده‌اند و هیچ مسابقه‌ای هم مساوی نشده است.

کد خبر 626375
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha